Andere starttijd FNM?

Hier kan je terecht met al je vragen en/of opmerkingen over de komende of afgelopen FNM, en feedback over het forum.
Plaats reactie
Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Andere starttijd FNM?

Bericht door Arjan » 22-04-2015 14:34

We hebben de laatste tijd soms wat problemen met de beschikbare ruimte
in Twee Klaveren. Dit komt omdat er vrijdagavond soms ook flink wat bridgers aanwezig zijn.
In principe spelen zij in de kelder, maar tot 20:00 eten een aantal bridgers boven.
Kortom vanaf 20:00 is het ruimtetekort meestal opgelost.

Ik wil daarom onderzoeken of het misschien een goed idee zou zijn om de
de FNM een half uur later te laten starten. Dit is ons ook gevraagd door de
dames van Twee Klaveren, maar vooralsnog hebben we dit afgehouden.

Ik begrijp dat het wellicht niet voor iedereen ideaal zal zijn, maar ik zoek
graag naar een manier om de FNM ook in de toekomst te kunnen blijven
hosten.

Terence
Sorcerer
Berichten: 99
Lid geworden op: 27-08-2014 14:25

Bericht door Terence » 22-04-2015 14:40

Ik snap waarom dit nodig zou zijn.

Maar persoonlijk zie ik liever dat het om 19:00 start, dit puur gewoon omdat ik uit me werk gelijk kom, en dat betekent dat ik straks nog 30m langer zou moeten wachten tot het begint

Het is voor mij een behoorlijk eindje rijden nog, en eerst naar huis en dan naar de FNM is ook niet echt een optie.

Pascal
Legend
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-10-2013 09:16

Bericht door Pascal » 22-04-2015 14:44

Niet ideaal, maar als het een lange termijn oplossing is voor de FNM dan steun ik het van harte.
Er zijn vaak wel een handjevol mensen eerder om het wachten draaglijk te maken.

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 22-04-2015 14:48

Pascal schreef:Niet ideaal, maar als het een lange termijn oplossing is voor de FNM dan steun ik het van harte.
Er zijn vaak wel een handjevol mensen eerder om het wachten draaglijk te maken.
Waarom is het voor jou niet ideaal? Zelfde punt als Terence maakte?

Pascal
Legend
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-10-2013 09:16

Bericht door Pascal » 22-04-2015 14:51

Nee, het wachten is niet zo erg. Maar het een half uur later klaar zijn vind ik niet heel fijn.
Idealiter zou ik ook om 19:00 starten zodat het nog iets makkelijker is om na FNM iets te gaan doen in de stad bijv.

Maar goed, lange termijn continuïteit van FNM is het belangrijkste, en als 20:00 daar bij helpt is het geen probleem voor mij.

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 22-04-2015 15:01

Pascal schreef:Nee, het wachten is niet zo erg. Maar het een half uur later klaar zijn vind ik niet heel fijn.
Idealiter zou ik ook om 19:00 starten zodat het nog iets makkelijker is om na FNM iets te gaan doen in de stad bijv.

Maar goed, lange termijn continuïteit van FNM is het belangrijkste, en als 20:00 daar bij helpt is het geen probleem voor mij.
Okay! Bedankt voor de feedback. Om 19:00 starten zal echter niks oplossen, dus die kant zal het zeker niet opgaan. Punt is dat het tot 20:00 zo vol is. Alleen om 15:00 beginnen zou die druk wegnemen. ;)

Ragnar
Dragonmaster
Berichten: 141
Lid geworden op: 06-01-2014 15:52

Bericht door Ragnar » 22-04-2015 17:13

Ik ben op zich voor 8.00 uur. Het langere wachten is niet heel erg, en als iedereen idd rustig kan zitten is dat bevoordelijk.

Dan houdt miep zich misschien ook koest en kunnen we het allemaal gezellig hebben.

Lennaert
Sorcerer
Berichten: 49
Lid geworden op: 02-03-2014 23:22

Bericht door Lennaert » 24-04-2015 14:40

Ik wil liever dat het start om half 8 dan om 8 uur. Soms zijn we al redeljjk laat klaar en als je er een halfuur bijplakt mis ik mischien de laatste tram of trein naar huis. In de zomer pak ik vaak de fiets dus is het niet zon punt maar in de winter, herfst of als het regent heb ik er niet zoveel zin in om van diemen naar west te fietsen. Als de FNM alleen blijft bestaan als we om 8 uur beginnen begrijp ik het en kom ik alsnog, maar heb het liever niet :) Een half uur drukte maakt trouwens toch ook niet zo heel veel uit voor Miep? Ziet het er tenminste druk uit van buiten.

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 25-04-2015 00:47

Deze discussie is inmiddels achterhaald. Vrijwel direct na het verschijnen
van deze poll heeft Frits (dus op eigen initiatief) ons verzocht de FNM om 20:00
te laten starten, dit weer op verzoek van Miep van Twee Klaveren.

Twee Klaveren heeft het ons al eens eerder gevraagd, maar toen hebben
we het nog afgehouden. Gezien de ontstane situatie vorige week wil ik het er niet nog
eens op aan laten komen.

Kortom om gehoor te geven aan het verzoek van Miep, maar toch de uitloop tijd zoveel
mogelijk te beperken komen we met de volgende wijziging.

Het toernooi start vanaf volgende week uiterlijk om 20:00. Inschrijving voor de
FNM sluit om 19:50, zodat we ook daadwerkelijk om 20:00 (en misschien in sommige gevallen wat eerder)
kunnen beginnen.

Nu druppelen mensen vaak toch nog net even na 19:30 binnen, waardoor we vaak wat
uitloop hebben. Met de nieuwe 19:50 deadline willen we dat dus opvangen, waarbij het uitgangspunt
is absoluut niet later dan 20:00 te beginnen.

Ik begrijp dat niet iedereen blij zal zijn met de verandering, maar we hadden helaas weinig keus
in de zaak. Weer anderen zullen het juist prettig vinden dat we iets later beginnen. Hoe dan ook
hoop ik met een wat strakker begin de eindtijd aardig te kunnen managen, zodat iedereen weer op
tijd naar huis kan.

Plaats reactie