PPTQ in Amsterdam

Hier kan je terecht met al je vragen en/of opmerkingen over de komende of afgelopen FNM, en feedback over het forum.
Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 15-10-2015 23:33

Pascal schreef:Prijs pay-out is waarschijnlijk de minste reden waarom ik een PPTQ laat schieten, maar het helpt niet mee nee.
Maar nogmaals ik ben een typische FNM speler die 3/4 ronden meer dan genoeg vindt en het liefst zo min mogelijk entreegeld betaalt. Niet de doelgroep voor een PPTQ :)
Misschien heb je gelijk, maar ik zou het juist leuk vinden als mensen zoals
jij ook de weg naar de PPTQ weten te vinden. Niet omdat ik per se zoveel
mogelijk deelnemers wil, maar omdat ik wil dat mensen óók voor hun plezier
naar een PPTQ gaan. Aangezien ik aardig wat mensen ken die redelijk bedreven
Magiccen, maar PPTQ's mijden (ook als het in Amsterdam plaatsvindt) wil ik dus
kijken óf dat veranderd kan worden.

Sommige mensen zullen zeggen, "Arjan, wat doe je toch moeilijk. Je organiseert een toernooi
en dan komen mensen ..... of niet". Ja... laat ik het zo zeggen, bij de laatste PPTQ moest ik goed
zoeken om een bekende tegen te komen. Als ik het ga organiseren is dat niet iets waar ik zelf
geld mee ga verdienen, dus als er voornamelijk mensen op af komen die ik verder nooit zie op
de maandag, vrijdag of Gamedays, dan pas ik liever. Niks tegen die lui, maar eerlijk gezegd vind
ik het zelf gewoon minder gezellig. En dan heb ik er niet zo zin in om er veel moeite in te steken.

Pascal
Legend
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-10-2013 09:16

Bericht door Pascal » 16-10-2015 16:06

Alright. Nou, wanneer zou ík naar een PPTQ komen?

- Dichtbij
- Brede prijs pay-out (boosters tot top16/32 ofzo). Ik ga het toernooi niet winnen, maar zonder meta-gamen en met een beetje geluk kan ik wel in de top16 komen
- Lage entry-fee (liefst €10, €15 max)
- Ik heb vrienden die ook gaan

Maar goed, nu ben ik GameDay aan het omschrijven. :D

Ik denk dat voor veel spelers die "alles-of-niets" prijs pay-out en fanatieke sfeer júist de aantrekkingskracht van een PPTQ is. Ik weet dus niet of je het echt kunt combineren, maar ik vind het wel heel tof dat je dat probeert!

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 17-10-2015 02:34

Pascal schreef:Alright. Nou, wanneer zou ík naar een PPTQ komen?

- Dichtbij
- Brede prijs pay-out (boosters tot top16/32 ofzo). Ik ga het toernooi niet winnen, maar zonder meta-gamen en met een beetje geluk kan ik wel in de top16 komen
- Lage entry-fee (liefst €10, €15 max)
- Ik heb vrienden die ook gaan

Maar goed, nu ben ik GameDay aan het omschrijven. :D

Ik denk dat voor veel spelers die "alles-of-niets" prijs pay-out en fanatieke sfeer júist de aantrekkingskracht van een PPTQ is. Ik weet dus niet of je het echt kunt combineren, maar ik vind het wel heel tof dat je dat probeert!
Okay, duidelijk. ;) Ik had het al tegen je gezegd, maar de meeste PPTQ's
zijn niet zo groot. Meestal onder de 30 man. Het zijn echt niet de PTQ's van
weleer waar meer dan 200 man op kwam. Kortom prijzen voor de top 32
wordt lastig. ;) Maakt die wetenschap dat het vaak allemaal wat kleinschalig
is trouwens nog uit voor jou?

Pascal
Legend
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-10-2013 09:16

Bericht door Pascal » 17-10-2015 13:53

Zeker, kleinschaliger vind ik over het algemeen leuker :)
Ik had geen idee dat PPTQ's zo klein zijn tegenwoordig.

Wouter
Apprentice
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-08-2014 09:08

Bericht door Wouter » 25-10-2015 02:28

Zeker PPTQ in AMS gespeeld, maar gezien woonplaats is de kans dat ik kan spelen beperkt.

Groot fan van PPTQ's (hoge planeswalker points multiple). Voorkeur voor sealed, maar speel ze ook voor standard & modern. Soms is de "domme" payout vervelend, bijv. een enorme lading boosters voor de nr.1. De toegang tot de RPTQ is naar mijn idee al de prijs (waar ik voor speel), verdeel dan meer van die boosters over de rest. Wel een voorkeur voor top-8 heavy prijsverdeling, al moeten near misses ook wel met wat aardigs naar huis. Kan hier (Singapore) soms kiezen naar welke PPTQ ik ga. Beslissing hangt dan vaak 1. locatie (reistijd), 2. starttijd (hoe vroeger hoe beter), 3. format (sealed>modern>standard), 4. toegangsprijs, 5. prijzen.

Dr. J
Sorcerer
Berichten: 73
Lid geworden op: 19-04-2015 10:15

Bericht door Dr. J » 27-10-2015 13:54

1. Nee.
2b. Tot voor kort uitsluitend casual aan het spelen binnen eigen playgroup.

PPTQ lijkt me tof. Als het in Amsterdam is, maakt dat de kans dat ik ga wel een stuk groter.
Liefst Sealed, daarna Standard, daarna Modern.
Qua verdeling van prijzen (boosters) eens met Wouter.

Timsey
Apprentice
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-11-2015 19:11

Bericht door Timsey » 02-11-2015 19:17

Ik ben nog nooit bij een PPTQ in Amsterdam geweest, omdat ik pas een paar maanden serieus speel.

Locatie is voor mij nu het belangrijkst wat betreft competitive toernooien. Ik zou dan ook zeker vóór een Standard of Modern PPTQ in Amsterdam zijn (Sealed komt er waarschijnlijk ook wel bij als ik daar eenmaal meer ervaring mee heb).

Reisgeld voor de winner lijkt mij persoonlijk wel een goed idee, maar ik ben wel bang dat je daardoor misschien alleen de mensen die echt willen winnen aantrekt. Dat maakt de dag vaak minder gezellig.

Plaats reactie