FNM Modern Superleague

Zoek je mensen om mee te spelen en/of te oefenen? Standard, Modern, Legacy, Commander of Pauper? Plaats hier je oproepje!
dominicnzl
Sorcerer
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2014 13:01

Bericht door dominicnzl » 27-05-2015 21:13

Dominic vs Jan Jaap 1-2

Mijn esper tokens vs zijn boros burn. Laatste pot was wel mooi, hij was flooded en ik screwed. Ik speel een pact met 3 land en hij molten rain ftw.

Eindigde potje met een dode Creeping Tarpit, Island en Watery Grave in play en 7 witte kaarten in mn hand haha

Jeroenjv
Dragonmaster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2013 20:02

Bericht door Jeroenjv » 28-05-2015 23:07

Ik verloor vandaag met 2-1 van Pascal zijn sliverdeck.
Ik besloot om voor de verandering eens een naar deck te spelen in de vorm van black red discard
De decklijst voor geinteresseerden:

creatures 2
2 vampire nighthawk

enchantments
2 liliana's caress
4 waste not
4 shrieking affliction

instants 3
1 kolaghans command
1 dismember
1 murderous cut

sorceries 24
4 burning inquiry
2 damnation
4 inquisition of kozilek
4 raven's crime
2 thoughtseize
4 wrench mind
4 sign in blood

land 19
2 blood crypt
4 bloodstained mire
2 polluted delta
3 swamp
1 mountain
3 graven cairns
3 lavaclaw reaches
1 mutavault

sideboard
4 leyline of the void
2 kolaghans command
3 lightning bolt
1 murderous cut
2 rakdos charm
2 rending volley
1 damnation


Het was mijn eigen brew, zij het geinspireerd op bestaande decklijsten en ik vond het wel leuk om een keer de badguy te spelen. Volgende keer waarschijnlijk weer een leuk deck :wink:

Pascal
Legend
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-10-2013 09:16

Bericht door Pascal » 29-05-2015 10:24

Mijn deck komt uit een SCG artikel van Patrick Chapin waarin hij wat "fringe" modern decks wilde belichten. Voor mensen met premium is dit de link: http://www.starcitygames.com/article/30 ... odern.html

Voor mensen zonder premium is dit de lijst:

Creatures (32)

1 Bonescythe Sliver
1 Darkheart Sliver
2 Diffusion Sliver
1 Essence Sliver
1 Frenetic Sliver
4 Galerider Sliver
3 Homing Sliver
3 Manaweft Sliver
1 Mirror Entity
1 Necrotic Sliver
4 Predatory Sliver
1 Sedge Sliver
1 Sentinel Sliver
4 Sinew Sliver
1 Syphon Sliver
1 Venom Sliver
1 Sliver Hivelord
1 Sliver Legion

Lands (22)

1 Forest
1 Plains
1 Swamp
4 Cavern of Souls
1 Marsh Flats
4 Mutavault
1 Overgrown Tomb
4 Reflecting Pool
4 Sliver Hive
1 Verdant Catacombs

Spells (6)

4 Aether Vial
2 Collected Company

Sideboard(15)

2 Chalice of the Void
2 Spellskite
1 Harmonic Sliver
2 Choke
2 Leyline of Sanctity
2 Stony Silence
1 Worship
2 Devour Flesh
1 Slaughter Pact

Ik koos het deck omdat ik vroeger als 11-jarig jongetje met Slivers begon te Magicen (Coat of Arms!) en ik wel een flashback naar vroeger wilde hebben. Helaas kende ik 95% van de kaarten niet en het deck vereist door de tutor effecten van Homing Sliver toch wel wat oefening. Ook vergat ik bijv. een Swamp te fetchen voor Sedge Sliver en wist ik niet dat je Sliver Hive alleen kunt activeren met een Sliver in play.[/b]

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 08-06-2015 12:46

Ik mis nog een paar uitslagen uit Week 3. Laten jullie weten of jullie dit eerdaags inhalen of zijn de partijen al gespeeld?

Hardtrack
Official Judge
Berichten: 254
Lid geworden op: 01-10-2013 21:22

Bericht door Hardtrack » 08-06-2015 22:35

En mijn mazzel zet ook door met Merfolk tegen gewone Abzan (geen Company), ik win met 2-0.

Eerste partij kom ik heel snel uit de start blokken, maar weet Cedric te stabiliseren op een leven of 5. We blijven allebei creatures toevoegen tot we allebei zo'n 6 a 8 beesten hebben. Die van hem zijn groter, maar hij krijgt me niet in een keer dood en mijn return is dan wel lethal. Na een beurt of tien zo elkaar aangestaart te hebben trek ik eindelijk een Spreading Seas en ben opeens onblockbaar en win dan vrij makkelijk.

Tweede partij hou ik hele nette hand met Vial, Master of Pearl Trident, Master of Waves en Spreading Seas. Ik speel beurt 1 Vial, beurt twee Seas ik zijn Overgrown Tomb (en hij heeft geen zwart meer), van de ene Seas trek ik een andere en zijn Stirring Wildwood wordt dus ook een island. Hij speelt nog een Phyrexian Unlife, maar ik kan redelijk makkelijk opbouwen terwijl hij bijna niks kan spelen. Een Spellskite, derde Seas, twee Mutavaults, twee Adepts en aan de overkant alleen een Tasigur die niet te activeren valt gaat hij naar nul precies. Hij pakt dan een fetchland, maar kan die natuurlijk niet activeren, dus dan is het wel over. Ik had nog Kira en Master of the Waves in hand...

Ik hoop dat ik zo lekker ga op de PPTQ....
Jan Jaap Vermeire
Level 2 judge
DCI 2072829033

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 09-06-2015 00:41

Hardtrack schreef:En mijn mazzel zet ook door met Merfolk tegen gewone Abzan (geen Company), ik win met 2-0.

Eerste partij kom ik heel snel uit de start blokken, maar weet Cedric te stabiliseren op een leven of 5. We blijven allebei creatures toevoegen tot we allebei zo'n 6 a 8 beesten hebben. Die van hem zijn groter, maar hij krijgt me niet in een keer dood en mijn return is dan wel lethal. Na een beurt of tien zo elkaar aangestaart te hebben trek ik eindelijk een Spreading Seas en ben opeens onblockbaar en win dan vrij makkelijk.

Tweede partij hou ik hele nette hand met Vial, Master of Pearl Trident, Master of Waves en Spreading Seas. Ik speel beurt 1 Vial, beurt twee Seas ik zijn Overgrown Tomb (en hij heeft geen zwart meer), van de ene Seas trek ik een andere en zijn Stirring Wildwood wordt dus ook een island. Hij speelt nog een Phyrexian Unlife, maar ik kan redelijk makkelijk opbouwen terwijl hij bijna niks kan spelen. Een Spellskite, derde Seas, twee Mutavaults, twee Adepts en aan de overkant alleen een Tasigur die niet te activeren valt gaat hij naar nul precies. Hij pakt dan een fetchland, maar kan die natuurlijk niet activeren, dus dan is het wel over. Ik had nog Kira en Master of the Waves in hand...

Ik hoop dat ik zo lekker ga op de PPTQ....
Gefeliciteerd Jan Jaap! Een blik op de stand leert ons dat een Halve Finale plek jou niet meer kan ontgaan! In Poule A kan echter nog heel veel gebeuren! :)

dominicnzl
Sorcerer
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2014 13:01

Bericht door dominicnzl » 09-06-2015 19:41

Dominic vs Joost 2 - 1

Vorige week gespeeld: mijn UW tron vs zijn Jund dredge. Helaas geen report want heul lang gelee... :oops:

Hardtrack
Official Judge
Berichten: 254
Lid geworden op: 01-10-2013 21:22

Bericht door Hardtrack » 15-06-2015 13:30

Ik heb trouwens twee partijen met 2-1 gewonnen, dus ik zou op 8-2 moeten staan.
Jan Jaap Vermeire
Level 2 judge
DCI 2072829033

Hardtrack
Official Judge
Berichten: 254
Lid geworden op: 01-10-2013 21:22

Bericht door Hardtrack » 18-06-2015 20:29

En ook mijn vijfde partij gaat voorspoedig. Ik speel met Anafenza's Company tegen Joost met BR Zombies Aggro.

Eerste potje weet ik hem er net uit te racen, aangezien niks bij hem kan blocken behalve zijn Blood Artists en die wil hij nou juist niet kwijt. Ik sta op 3 als ik win en weet hem precies genoeg schade te doen, dus het was erg close, maar ook die tellen gewoon.

Tweede potje bouwen we allebei op, een Orzhov Pontiff van mij vertraagt hem wat en ik weet Anafenza, Kitchen Finks en Scavenging Ooze op board te krijgen met een Chord of Calling in hand. Joost is bang dat ik al zijn terugkomende creatures gaan exilen dus ruimt mijn Ooze op, niet wetend dat ik Chord heb. Volgende beurt haal ik dus Viscera Seer op en mijn Kitchen Finks springt ongeveer 500000 keer in de graveyard om bij terugkomst een counter van Anafenza te krijgen. Ik heb zelfs nog precies genoeg mana en een Abrupt Decay om eerst zijn Blood Artist op te ruimen , zodat hij ook niet een zooi leven krijg en win dus met 2-0.

Ik wou dat het IRL ook zo soepel ging... Ik heb nu vier decks die ik leuk vind om te spelen en ik zo goed als compleet heb. Wordt nog lastig kiezen dit PPTQ seizoen....
Jan Jaap Vermeire
Level 2 judge
DCI 2072829033

Cedric
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19-05-2015 18:59

Bericht door Cedric » 28-06-2015 17:42

Een klein toernooiverslagje hier van mijn match tegen Terence:

Ik speel Grixis Control, Terence Jund.

We houden allebei game onze hand en Terence begint de pot met een inquisition of Kozilek waar hij 1 snapcaster, 2 terminate en 2 serum visions ziet. De Snapcaster moet het stof bijten...
Ik speel 2 serum visions en pass de beurt.
Terence speelt een Tarmogoyf die ik de volgende beurt Terminate. Hij probeert nogmaals een Goyf te sticken maar ook die belandde snel in de grafbak na de 2e terminate. Ook een Dark Confidant van zijn kant moet het onderspit delven doordat hij snel in chump block modus gaat en mijn Tasigur blockt (Terence op 6 leven ondertussen en een Liliana gerevealed aan de Confidant). Over delven gesproken, ik heb ondertussen een Tasigur gevonden die ik kan casten voor 1 mana en waardoor ik Cryptic Command mana open houd.
Omdat ik wist dat Terence een Liliana had (en ik verwachtte nog 'n removal spell) counter ik de Terminate end of turn op m'n Tasigur niet. Vervolgens maakt een Abrupt Decay ook korte metten met m'n Snappie.
Ik remand vervolgens z'n Liliana en val in mijn beurt aan met 'n Creeping Tar Pit op een leeg bord. De lightning bolt die deze aantrekt wordt eindelijk gecountered door de Cryptic en Terence valt naar 1. Een lightning bolt de volgende beurt maakt korte metten met Terence in de eerste game.

Ik sideboard in 3 Fulminator Mages en 1 Keranos en side out 1 Electrolyze, 1 Deprive, 1 Negate en een Shadow of Doubt.

Game 2 speelt Terence wederom Inquisition op beurt 1 en ziet een hand met 2 Serum Vision, Terminate, Thought Scour en een Lightning Bolt. Bolt mag in de bin.
Ik speel 'n Creeping Tar Pit en de 2e beurt 2 serum visions.
Terence speelt een Liliana op beurt 3 waar ik weinig aan kan doen. Ik moet toezien hoe hij 2 beurten +1ed en ons kaarten laat discarden. Ik moet nu een afweging maken tussen het op tijd spelen van mijn Keranos (hou ik mijn 5e land in hand of niet?) of Spells overhouden. Ik discard een mix van deze 2 en speel 1 beurt voordat Lili kan ultimaten een Tasigur voor 1 mana. In zijn beurt activate ie Lili voor -2 om mij te laten saccen. Ik respond door mijn Tar Pit te activaten (die ik wou saccen). Hij Bolt de Tar Pit en ik moet alsnog de Tasigur wegleggen. Een lekkere topdeck in de vorm van Snapcaster Mage zorgt ervoor dat ik zijn Lili kan bolten en een man op tafel leg. Nog 'n Liliana van Terence zorgt ervoor dat Snappy de de volgende beurt dood gaat en zo is de board weer leeg. Ik pak met alleen nog 'n Keranos in m'n hand net op tijd m'n 5e landje en slam Keranos. Terence +1ed Lili en speelt Olivia Voldaren. Ik reveal vervolgens een Serum Visions en schiet 3dmg op Olivia. Ik speel Visions en hou 2 spells op top (Fulminator Mage en Spell Snare). Keranos blijft spells revealen en Terence pakt vooral land. Ik sloop nog 'n Raging Ravine met m'n Fulmi en na nog een paar hits van Ol' daddy Keranos is de game over.

Op naar de halve finale.

Cedric

Plaats reactie