FNM Modern Superleague

Zoek je mensen om mee te spelen en/of te oefenen? Standard, Modern, Legacy, Commander of Pauper? Plaats hier je oproepje!
Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 30-07-2015 20:26

Ik win de andere halve finale van Cedric. Op naar de finale!
Kan de Jan Jaap de Juggernaut dan eindelijk een keer gestopt worden? :P

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 03-09-2015 22:32

Afbeelding

Kort verslag finale (Best-of-3-matches)

Eindelijk was het dan zover! De langverwachte Modern Super League finale tussen Jan Jaap en mijzelf!

Match 1 Arjan (Abzan) vs. Jan Jaap (Naya Burn)

Game 1 weet ik nog niet waar ik tegen speel. Al weet ik dat Jan Jaap vaak burn speelt, ik denk weer eens
te moeilijk en denk dat Jan Jaap wel eens een curve balletje zou kunnen gooien door bv. Grixis Control te spelen.

Ik begin met 2 shocks in mijn handen, dus ik heb ook niet veel keus dan damage te pakken. Ik speel een Noble Hierach.
Jan Jaap speelt een Goblin Guide en zo sta ik al weer op 16.

Opent Jan Jaap met de beruchte Goblin Guide. Ik speel op beurt 2 een Lingering Souls. Ik moet mezelf nog een keer shocken
en sta op beurt 2 al op 14. Als ik dan de GG probeer te blokken speelt JJ een Searing Blaze. Ik sta op 11. Ik krijg wel een gratis landje van de GG.

Om een lang verhaal kort te maken, aan het einde van de game sta ik op 4, maar heb ik wel een klok in het spel met oa. Tarmogoyf.
Jan Jaap heeft 0 kaarten op handen. Hij pakt een burn spell, en ik sta op 1. JJ krijgt nog 2 kansen om een burnspell te pakken, maar het mag niet zo zijn.

1-0

Game 2 verloopt heel anders. JJ begint met een Wild Nacatl die op beurt 2 natuurlijk al een 3/3 is. Daar komt dan nog een
Monastery Swiftspear bij plus een burnspell. Doordat ik zelf heb moeten fetchen sta ik al op 11. In de derde beurt komt er ook
nog een Goblin Guide bij. Even denkt JJ dat hij al gewonnen heeft maar met een Abrupt Decay kan ik nog net 1 beurt overleven.
Een laatste burnspell maakt het af.

1-1

Game 3 mag ik beginnen. Niet onbelangrijk tegen burn. Ik moet lang nadenken of ik zal mullen. Ik mull en dit pakt op zich goed uit. Ik raap oa.
een Feed the Clan en een Siege Rhino. Echter blijf ik een beetje op 2 land steken. Dit maakt de game tot een waar schaakspel. Als ik op 9 sta
speelt JJ twee burnspells om mij naar 3 te brengen. Ik heb nu een 4/4 Elemental in play, maar als ik Feed the Clan speel en JJ speelt een Burnspell
in response ben ik gezien. Dan komt de cruciale play. JJ heeft nu een 3/4 Monastery Swiftspear en 3 mana open, hij besluit aan te vallen in mijn 4/4
elemental. Hierdoor weet ik dat JJ wel een instant moet hebben. Ik kan alleen maar hopen dat hij er geen 2 heeft, maar anders kan ik toch niet winnen.
Kortom ik block zijn 3/4 swiftspear. JJ speelt dan een Atarka's Command, nu kan ik in response een Feed the Clan spelen! Ik verlies weliswaar mijn
elemental, maar met de 10 extra leven ziet het er plots bijzonder goed uit. Ik kan daarna ook meteen de Rhino spelen, waardoor ik op 13 kom en
de game wel gelopen is. Uiteindelijk revealt JJ 2 Destructive Revelry, maar ik heb maar 1 Leyline ingeboard. Was het een andere burnspell geweest,
had deze game en match anders kunnen lopen. Dit is pas de eerste nederlaag voor JJ in de gehele MSL!

Even denkt JJ dat het meteen is afgelopen, maar de finale is een best of 3 matches. Kortom we moeten nog minimaal 1 match! Gelukkig
was dit voor JJ nu een meevaller dat hij nog kon winnen en niet een tegenvaller dat hij nog niet gewonnen had. :)

2-1 (1-0)

Afbeelding Afbeelding

Match 2 Arjan (UW Control) vs. Jan Jaap (Affinity)

Game 1 houdt JJ een wat sketchy keep met 1 land. Daardoor kan hij niet echt snel druk zetten. Toch heb ik aanvankelijk weinig om JJ zelf onder
druk te kunnen zetten. Mijn Ghost Quarters zijn echter gewoon strip Mines. JJ speelt maar 1 basic, en die ligt al op de battlefield. Daardoor kan ik
JJ enorm afremmen. Uiteindelijk kan ik de game winnen met een Dragonlord Ojutai en een Resto Angel.

1-0 (1-0)

Game 2 open ik een hand met oa. 2 threads of Disloyality, en een Wall of Omens. Ik besluit dat dit niet genoeg is voor een keep. De hand die ik
daarna pak is een stuk beter. Ik pak oa. een Stony Silence. Als ik op beurt 2 een de Stony Silence speel, ben ik even bang voor Spell Pierce. Dit
lijkt terecht als JJ zijn Mox Opal in response tapt, maar gelukkig blijkt het slechts voor een Galvanic Blast. De Stony Silence blijft dus liggen, en hoewel
JJ verder kan gaan met aanvallen kan ik de schade beperken met oa. een Wall of Omens. Ik heb dan al een Supreme Verdict in handen, dus het is nu
vooral een kwestie van het 4de landje vinden. Dit lukt, en even later houdt JJ het voor gezien.

2-0 (2-0)

Afbeelding Afbeelding

En dat was het einde van het MSL-seizoen! :wink:

Plaats reactie