[Spoilers] Journey into Nyx

Over nieuwe kaarten, nieuwe sets, promos etc.
Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

[Spoilers] Journey into Nyx

Bericht door Arjan » 02-04-2014 15:15

De namen en de art van de goden zijn gespoild! Ook is nu zeker dat Ajani als planeswalker in de set zal zitten, maar dat was voor velen al geen verrassing meer. ;)

http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... ily/ur/293

Hmm, als liefhebber van blauw en groen was ik vooral benieuwd naar de Blauw-groene god Kruphix. Een cryptische omschrijving:
Kruphix knows the truth of the origins of Theros and its deities, and he understands the price that must be paid for the power to slay a god.


ThomasBrom
Dragonmaster
Berichten: 115
Lid geworden op: 22-12-2013 16:49

Bericht door ThomasBrom » 02-04-2014 18:08

Coole maar onwaarschijnlijke theorie:

Kruphix is een vedalken en alle gods op theros zijn ex planeswalkers net zoals xenagos.

Wat het ook mag zijn , ik ben benieuwd wat kruphix allemaal te zeggen heeft.

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 02-04-2014 18:09

ThomasBrom schreef:Coole maar onwaarschijnlijke theorie:

Kruphix is een vedalken en alle gods op theros zijn ex planeswalkers net zoals xenagos.

Wat het ook mag zijn , ik ben benieuwd wat kruphix allemaal te zeggen heeft.
Wat is een Vedalken? :o

ThomasBrom
Dragonmaster
Berichten: 115
Lid geworden op: 22-12-2013 16:49

Bericht door ThomasBrom » 04-04-2014 17:33

Vedalken! jeweetwel 4 armige gasten op mirrodin en ravnica 8)

deze: http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... rcana/1088

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 06-04-2014 02:09

ThomasBrom schreef:Vedalken! jeweetwel 4 armige gasten op mirrodin en ravnica 8)

deze: http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... rcana/1088
Aha. Ik denk niet dat Kruphix een Vedalken is hoor. Ik denk niet dat er een link is met Ravnica, al zit ik niet heel goed in deze verhalen.

Anyway, komende maandag beginnen de echte spoilers! :D Op de één of andere manier heb ik er meer zin in dan bij Born of the Gods.

ThomasBrom
Dragonmaster
Berichten: 115
Lid geworden op: 22-12-2013 16:49

Bericht door ThomasBrom » 07-04-2014 11:05

Ik vind het ook een kleine kans dat kruphix een vedalken is maar volgens het geheim bewaakt hij het geheim over het onstaan van de goden dus het behoort tot een mogelijkheid :P

ben wel benieuwd wat het dan uiteindelijk is.

OH, en de spoilers zijn begonnen!

check iroas.....! :twisted:

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 07-04-2014 14:37

Iroas lijkt me geen verkeerd kaartje. Zou me niet verbazen als Journey into Nyx overall een stuk sterker is dan Born of the Gods.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Een kaart met het nieuwe constellation mechanic:
An enchantment's constellation ability triggers every time it or another enchantment enters the battlefield under your control. Most of the enchantments with constellation abilities in Journey into Nyx are enchantment creatures, but not all of them.

Any enchantment entering the battlefield under your control causes each constellation ability of an enchantment you control to trigger, whether it's an Aura, an ordinary enchantment, an enchantment creature, or even a token. (This means that creatures with bestow cause constellation abilities to trigger whether you cast them with bestow or not.)
Afbeelding

En het andere nieuwe mechanic heet Strive:
A spell with a strive ability lets you pump more mana into it to increase the number of targets.


As you cast a spell with strive, you can choose any number of targets, paying an additional cost for each target beyond the first. If you want to cast Ajani's Presence targeting one creature, it costs just White Mana. For each creature you target beyond the first, Ajani's Presence costs an additional 2 ManaWhite Mana to cast. So it would cost 2 ManaWhite ManaWhite Mana to target two creatures, 4 ManaWhite ManaWhite ManaWhite Mana to target three creatures, and so on.

Although you can target any number of creatures with Ajani's Presence, you can't target a single creature with it more than once. As with any other spell that targets, any creatures you control with heroic abilities will trigger when you target them with Ajani's Presence.
Afbeelding


En dit kaartje is misschien wel geschikt voor cube?
Afbeelding

De prerelease promo. Leuk, maar mist trample.
Afbeelding

joostmuis
Sorcerer
Berichten: 53
Lid geworden op: 09-11-2013 14:27

Bericht door joostmuis » 07-04-2014 18:39

Zo! Die Iroas lijk me best een goede kaart in elk aggro deck.

Leuke spoilers verder :D

Wingman
Sorcerer
Berichten: 77
Lid geworden op: 30-03-2014 20:35

Bericht door Wingman » 07-04-2014 23:39

Ja het heeft wel even geduurd, maar nu druppelen de spoilers toch binnen op MythicSpoiler:
http://mythicspoiler.com/

Ik zie alvast erg leuke abilities enne... wat is de mana cost van de nieuwe goden insane laag! Kom maar op :twisted: !
DCI 7213772760

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 08-04-2014 00:26

Wingman schreef:Ja het heeft wel even geduurd, maar nu druppelen de spoilers toch binnen op MythicSpoiler:
http://mythicspoiler.com/

Ik zie alvast erg leuke abilities enne... wat is de mana cost van de nieuwe goden insane laag! Kom maar op :twisted: !
Je weet dat de casting cost van de andere goden nog niet duidelijk is toch? (ik vraag het maar voor de zekerheid! :wink:)


Coole art!
Afbeelding

Lijkt me erg goed in limited, maar voor constructed lijkt deze mij wat te beperkt.
Afbeelding

En nog een paar rares die prima zijn, maar wss wat te duur voor constructed.
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie