[Spoilers] Journey into Nyx

Over nieuwe kaarten, nieuwe sets, promos etc.
joostmuis
Sorcerer
Berichten: 53
Lid geworden op: 09-11-2013 14:27

Bericht door joostmuis » 08-04-2014 10:38

Wow, de nieuwe rood-blauwe god is ook al sterk

Afbeelding

Hopelijk zijn Atheos en Pharika van een vergelijkbaar powerlevel als Iroas en Keranos :)

Ragnar
Dragonmaster
Berichten: 141
Lid geworden op: 06-01-2014 15:52

Bericht door Ragnar » 08-04-2014 12:13

Ja hoop dat echt Atreos vet wordt, kan ik een god spele in me deck hurray!

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 08-04-2014 14:46

Ragnar schreef:Ja hoop dat echt Atreos vet wordt, kan ik een god spele in me deck hurray!
Maar desondanks kijk je toch meer uit naar één van de andere goden? :o

Poeh, die Keranos is weer lastig om te in te schatten zeg. Een kaartje extra trekken of een 'gratis' lightning bolt? Dat lijkt me niet verkeerd. 5 mana is echter wel weer behoorlijk prijzig.

Daarnaast kan ik mij voorstellen dat Keranos wat lastiger is om online te krijgen door een beperkte hoeveelheid van relevante permanents in deze kleuren.

Ik denk dat een god om echt goed te zijn, zowel goede abilities moet hebben als een aanmerkelijke kans om aangezet te worden. Dat laatste zie ik voor Keranos nog niet echt, maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk. Een deck met Keranos en Ral Zarek lijkt mij wel cool in ieder geval.

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 08-04-2014 14:58

Hierbij wel nog een blauw permanent om eventueel Keranos aan te zetten??
Afbeelding


En hier het Mythische wapen van Elspeth!
Afbeelding

Pascal
Legend
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-10-2013 09:16

Bericht door Pascal » 08-04-2014 15:44

Misschien staar ik me er blind op, maar voor mij is directe boardimpact één van de meest belangrijke aspecten in kaartevaluatie. Ben daarom niet zo onder de indruk van Keranos.

Super tof in Limited en EDH uiteraard. Maar in Modern en Standard kun je volgens mij geen 5 mana besteden aan een kaart die je niet meteen iets oplevert en die de beurt van je tegenstander (revoke existence?) moet overleven.

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 08-04-2014 17:58

Pascal schreef:Misschien staar ik me er blind op, maar voor mij is directe boardimpact één van de meest belangrijke aspecten in kaartevaluatie. Ben daarom niet zo onder de indruk van Keranos.

Super tof in Limited en EDH uiteraard. Maar in Modern en Standard kun je volgens mij geen 5 mana besteden aan een kaart die je niet meteen iets oplevert en die de beurt van je tegenstander (revoke existence?) moet overleven.
Good point, good point. Echter is Purphoros om diezelfde reden zeker niet onspeelbaar gebleken, al had die bijna ook nooit direct boardimpact. Zelfs Thassa heeft lang niet altijd meteen boardimpact. Dat zeggende maakt die extra mana natuurlijk wel uit. 5 mana voor iets zonder directe boardimpact is heel wat anders dan 3 mana, Ik ben bang dat ik het daarom wel een beetje eens ben met Pascal.

Maar Pascal, wat vind je dan van Iroas? Deze kan wel directe boardimpact hebben, maar als je tegenstander zojuist een supreme verdict heeft gespeeld, is het wel een uitermate treurige vervolg play. Veel goden zijn in sommige gevallen bizar goed, en in weer andere gevallen uitermate matig. Waarschijnlijk is hoe consistenter ook hoe beter.

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 09-04-2014 00:37

Dit vindt Ben Bleiweiss van Keranos (niet dat die het altijd bij het juiste eind heeft. Hij vond Deathrite Shaman maar niks bv. ;) )
Yesterday I compared Iroas, God of Victory to the Gods in Born of the Gods. Today I'm a lot happier to tout the power level of Keranos, God of Storms.

Ephara, God of the Polis - Ability is dependent on you playing creatures.
Karametra, God of Harvests - Ability is dependent on you playing creatures.
Mogis, God of Slaughter - Ability is either two damage or your opponent losing a creature (independent of your board state, but your opponent chooses the effect if they have a creature).
Phenax, God of Deception – Ability is dependent on having devotion to activate.
Xenagos, God of Revels - Ability is dependent on you playing creatures.
So of the five Gods in the previous set, three of them need other cards to have any real effect on the board (not counting the devotion part of these guys). This is also a problem I have with Iroas—if you don't have creatures out, Iroas is basically a dead draw.

Keranos will always activate and will always be relevant to the game. Its two modes are "Lightning Bolt" and "draw a card." Both of these are really powerful effects at a zero-mana activation cost. While this is another card where you might get the wrong mode at the wrong time (like drawing a card when you really need a Bolt), there are few times when there will be a "wrong" mode to get with Keranos.

Pascal
Legend
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-10-2013 09:16

Bericht door Pascal » 09-04-2014 09:42

Maar Pascal, wat vind je dan van Iroas? Deze kan wel directe boardimpact hebben, maar als je tegenstander zojuist een supreme verdict heeft gespeeld, is het wel een uitermate treurige vervolg play. Veel goden zijn in sommige gevallen bizar goed, en in weer andere gevallen uitermate matig. Waarschijnlijk is hoe consistenter ook hoe beter.
Iroas leek mij een stuk sterker simpelweg omdat ik denk dat de kans groter is dat je creatures in het spel hebt dan dat je God de beurt van je tegenstander overleeft. Los van het feit dat hij een mana goedkoper is.

Maar Ben Bleiweiss heeft natuurlijk ook wel een punt. Het is wat jij zegt, voor elke God kun je wel een situatie bedenken waarin ie matig is, óf waarin ie geweldig is. Teken van goed gebalanceerde kaarten I guess :)

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 09-04-2014 10:01

En daar is hij dan! Nu bestaat er eindelijk in elke 2-kleurencombinatie een planeswalker! ;)

Afbeelding

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 09-04-2014 10:12

Deze zijn geen nieuws, maar de plaatjes zijn nu ook bekend:

AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie