[Spoilers] Journey into Nyx

Over nieuwe kaarten, nieuwe sets, promos etc.
Pascal
Legend
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-10-2013 09:16

Bericht door Pascal » 13-04-2014 15:25

Tja, Athreos lijkt me toch wel dé kaart van set nu. Belachelijk power level, en heel interessante mogelijkheden in Modern ook (pod?).

Stopt rest in peace dit effect trouwens? Hoe worden die triggers gestacked?

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 13-04-2014 19:47

Pascal schreef:Tja, Athreos lijkt me toch wel dé kaart van set nu. Belachelijk power level, en heel interessante mogelijkheden in Modern ook (pod?).

Stopt rest in peace dit effect trouwens? Hoe worden die triggers gestacked?
Rest in peace stopt het idd. Een creature gaat dood doordat het naar de graveyard gaat. Met rest in peace haalt het de graveyard dus niet eens.

Pascal
Legend
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-10-2013 09:16

Bericht door Pascal » 14-04-2014 09:26

De laatste God. Redelijk underwhelming vind ik. Werkt slecht met graveyard strategiën in G/B.

Afbeelding

Nog een judge vraagje: De tokens zijn B/G maar hebben geen CMC, ik neem dus aan dat ze niet voor Devotion tellen?

ThomasBrom
Dragonmaster
Berichten: 115
Lid geworden op: 22-12-2013 16:49

Bericht door ThomasBrom » 14-04-2014 09:45

Pascal schreef:De laatste God. Redelijk underwhelming vind ik. Werkt slecht met graveyard strategiën in G/B.

Afbeelding

Nog een judge vraagje: De tokens zijn B/G maar hebben geen CMC, ik neem dus aan dat ze niet voor Devotion tellen?
Inderdaad, devotion telt de symbolen in de manacost en niet de kleuren van het beestje.

parika is overigens een vreemde kaart, een activated ability terwijl de andere goden allemaal static abilities hebben en dan nog die rare clause die zegt dat de owner of the exiled card de slang krijgt...

niet al te best...

Lennaert
Sorcerer
Berichten: 49
Lid geworden op: 02-03-2014 23:22

Bericht door Lennaert » 14-04-2014 12:31

Afbeelding

Welp, monoblack is nog sterker geworden.
t1 THoughtseize, haal hun removal weg, en dan t2 pack rat of gewoon t3 deze demon. #WINNING

joostmuis
Sorcerer
Berichten: 53
Lid geworden op: 09-11-2013 14:27

Bericht door joostmuis » 14-04-2014 12:53

Afbeelding

Ik had ook liever een andere ability gezien ivm dredge.
Wel een goede combo met Eidolon of Blossom uiteraard.

Afbeelding

Als je deze twee kaarten in je dredge deck doet voor card draw, dan is
Kruphix's Insight ipv commune with the god ook wel een improvement lijkt me
Afbeelding
Of zoals ergens anders gelezen, turn 1 mystic elf, turn 2 Pharika en turn 3 Jarad, swing voor 5.

Nog steeds een leuke kaart dus :)

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 15-04-2014 02:02

Ik zou Pharika zeker niet afschrijven. Ze kan goed werken met constellation, en 3 mana blijft heel weinig. Eigenlijk een beetje wat Joost zegt dus. :P En een 1/1 deatchtouch kan echt verdomde irritant zijn. ;)

Ik kan me ook nog goed voorstellen dat er nog kaarten uitkomen die haar beter maken. Tja, achteraf is het zometeen allemaal heel makkelijk natuurlijk, maar veel mensen vonden Thassa in het begin ook niet zo goed. Misschien is Pharika dat uiteindelijk ook niet, maar zoals ik al zei denk ik niet meteen dat deze niet goed is.

Buiten dat vind ik het zeker gave art, en ik kijk al uit naar de snake tokens. :)

Die Master of Feast is wel erg powerful, maar de drawback is ook wel echt groot. Ik denk dat als deze kaart regelmatig gaat opduiken dat mensen bv. vanzelf pacifism of claustrophobia gaan spelen. Het is iig niet een kaart die op mij een grote aantrekkingskracht heeft. Ik denk niet dat hij goed is in Mono-black Devotion, maar mono-black aggro heeft wellicht wel een plekje voor deze dikzak. :D

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 15-04-2014 13:27

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 15-04-2014 15:22

C-c-co-o-om-BO! :D

Afbeelding+Afbeelding

Jeroenjv
Dragonmaster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2013 20:02

Bericht door Jeroenjv » 15-04-2014 16:25

De combo master of the feast met fate unraveler is idd leuk maar nog leuker dan elke beurt een damage extra doen, lijkt me als je zelf al die extra kaarten zou mogen pakken. Als er toch een kaart was die dat zou kunnen. Misschien leuk om een dimir deck te bouwen met master of the feast en notion thief. Daar kan dan altijd nog een fate unraveler in als back-up strategy en whispering madness lijkt me ook wel de moeite waard in zo'n deck. Dictate of kruphix mag natuurlijk ook niet ontbreken in dat deck

Plaats reactie