Gameday Verslag Eldritch moon 27 augustus

Check hier voor nieuws over Magic, toernooiverslagen en andere onderwerpen die niet onder andere kopjes vallen.
Plaats reactie
Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Gameday Verslag Eldritch moon 27 augustus

Bericht door Arjan » 28-08-2016 01:48

Gameday Verslag Eldritch Moon 27 augustus

Met concurrentie van GP Lille en een heerlijk strandweer buiten, vreesde ik op een kleine opkomst.
Uiteindelijk kwamen er meer mensen opdagen dan zich hadden ingeschreven dus ondanks het
ongelukkige (en helaas onvermijdelijke) tijdstip mochten we toch nog 21 spelers welkom heten!

Voorts werd Café Twee Klaveren nog opgeluisterd door talloze jonge vrouwen die hun gezichten blauw hadden
geverfd, en ontgroend werden. Magiccers en ontgroeningen bij corpora, een bijzondere combinatie toch altijd. :)

De SWISS

Eén van de nieuwere spelers op het FNM-circuit is Leon van Cusant. De goedlachse Leon heeft vandaag
een thermo-burn deck meegenomen naar Gameday. Nadat hij het aantal weken met RB Vampires heeft
geprobeerd heeft hij nu toch voor een meer resistent burndeck gekozen. Hij blijkt tevreden met zijn
keuze, al levert het niet per se meteen winst op in de matches. Hij is er een paar keer in ieder geval
dichtbij.

Wie goed kijkt ziet ene David Hasselhoff prijken op het T-shirt van Leon. "Fan vraag ik?" "Jazeker! zegt Leon
vol overtuiging. Leon blijkt daarmee één van de weinige heren die vroeger naar Baywatch keek voor David Hasselhoff (zelfs
als je van heren houdt, die was toen al een beetje over the hill), die inmiddels vooral zijn geld probeert te verdienen als zanger
in Duitsland als de "Hoff" Voor de jongere lezers vertel ik dat Baywatch een serie was uit de jaren '90 die vooral draaide om vrouwen
in zwemkleding. Tegenstander Kasper Zijl, hier zorgvuldig uit beeld gedrukt door de glimlach van Leon en door hun enorme armlengten,
haalt nog even herinneringen naar boven over Baywatchster Pamela Anderson, waarop ik besluit dat dit interview er toch echt op zit.


Afbeelding
Leon: "Voor mij is het toernooi geslaagd als ik plezier heb gehad!" (and he did!).

Even verderop treffen we Calvin Pals, de man die het sterven van de originaliteitsprijs op zijn geweten heeft.
Praktisch iedereen was kansloos tegen het creatieve brein van Calvin. Dus nadat Calvin voor de zoveelste keer de originaliteitsprijs
had binnengesleept besloten we maar een andere prijs in het leven te roepen. Hield dat Calvin tegen om wederom een origineel
deck te bouwen? Natuurlijk niet! Calvin komt deze keer aan met Sultai Emerge!

Afbeelding
Tijdens de games denkt Calvin al weer na over zijn volgende brew

LAATSTE RONDE!

Gameday zou natuurlijk geen gameday zijn als Corné Dubelaar geen hoofdrol voor zichzelf zou opeisen. Hoewel hij de eerste
ronde nog een Bant Company Mirror verloor van Tim Bakker, speelt hij in de 5de en laatste ronde van de Swiss een nagelbijter
tegen David Lopez, eveneens met Bant Company. David wist de vorige Gameday nog de halve finale te halen met zijn Bant Company
deck. Beide spelers hebben een overwinning nodig om kans te maken op de top-4.

Inmiddels is iedereen al een tijdje klaar als zo'n beetje elke speler rondom de tafel van Corné en David staat. Zoals we wel vaker gezien
hebben zien we aan beide kanten enorme legers van talloze creatures liggen. Er lijkt voor beide spelers geen doorkomen aan. Omdat hij
1-0 achterstaat besluit David wat te forceren en all-in te gaan, waarop Corné in de counter het karwei af kan maken. Corné behaalt wederom
een top-4/top-8!

Afbeelding
You're getting sleepy, sleepy.....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

4x Bant Company
2x GB Delirium
2x Thermo Burn
1x UR Thermo Burn
1x Mono White Eldrazi
1x Mono Black Edlrazi
1x Jund Midrange
1x Esper Tempo
1x Mono Blue Prison
1x Sultai Emerge
1x Equipped Mardu Allies
1x RB Vampires
1x UB Zombies
1x UW Spirits
1x BW Control
1x Sultai Control

Met 19% van de meta bleek ook hier Bant Company de grootste deel van de taart in beslag te nemen.
Opvallend afwezig waren de Rampdecks die op de Pro Tour nog veelvuldig gespeeld werden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MTG QUIZ!!!

Na een aantal keer een From the Vault-box verloot te hebben onder de deelnemers, hadden we deze keer wat anders voor hen in petto,
een MTG Quiz! Men kreeg een aantal vragen voorgelegd waarop slechts twee antwoorden mogelijk waren "Waar" of "Niet Waar". Met vragen
als "Is het waar of niet waar dat Brisela als subtypes Eldrazi & Horror heeft?" of dat de hoogste CMC op een kaart 16 betreft bleven er na 7 vragen
slechts 3 spelers over. Vraag 8 betrof een vraag over de allereerste kaart die geband werd in Standard. Het bleek niet Tolarian Academy, maar Zuran Orb,
en last man standing bleek de zojuist nog uitgeschakelde David Lopez! Hij ging naar huis met een From the Vault: Annihilation (En er zat wederom geen Damnation in!:twisted: ).

Afbeelding
Het is ongelooflijk hoe spontaan blij iedereen is als ik een foto van ze neem!:D

Afbeelding
Géén top-8 gehaald? Gelukkig was er nog een extra Conspiracy draft! Het 14-stappenplan (écht!!! :shock:) van de te vouwen kroon was gisteren
echter kwijt geraakt in hetgeen dat vuilnis heet, en daarom bleek praktisch niemand in staat om de kroon deze keer in elkaar te vouwen! Tussen
de Conspiracy-drafters oa. voormalig Gameday-kampioenen Jeroen Verhallen (Theros) & Jelle Zwaan (Magic Origins)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Top-8???

Helaas voor de onderstaande spelers geen top-8 (Pas bij 25 spelers of meer), maar niettemin kregen ze een geweldige
full-art Heron's Grace Champion! :D (Mjah, die promo is wel eens interessanter geweest. De Unsubstantiate was niettemin cool. :)

5. Jerryt Boersen (b)(w) BW Control 10 punten
6. Arjan Ang (g)(b) GB Delirium 10 punten
7. Joseph Levy (u)(w) UW Spirits 9 punten
8. Ragnar Allard (u)(b)(g) Sultai Control 9 punten

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TOP-4

Maar waar het natuurlijk écht om ging, was de top-4!!
In de top-4 geen Zwart of Rood, en zelfs in de gehele top-8 geen rood! :shock:

1. Tim Bakker (g)(w)(u) Bant Company 13 punten
2. Janna Goldstein (w) Mono White Eldrazi 12 punten
3. Corné Dubelaar (g)(w)(u) Bant Company 12 punten
4. Konstantinos Baloumis (u) Mono Blue Prison 11 punten

Tim Bakker, wist wederom na de Swiss de standings te leiden, maar in het verleden is dat allesbehalve een garantie op toernooiwinst
gebleken. Hij neemt het in de eerste halve finale op tegen Konstantinos Baloumis, die al enige tijd met succes Mono Blue Prison speelt.
In de laatste ronde van de Swiss troffen zij elkaar ook nog en werd het een gelijkspel.

In Game 1 weet Tim voldoende druk op Konstantinos te blijven zetten, en kan hij het monoblauwe deck in bedwang
houden met onder meer Dromoka's Command tegen Jace's Sanctum en Spell Queller tegen counterspells en andere truukjes. Game 2 blijkt echter
van een geheel andere orde. Konstantinos lijkt al snel op een onoverbrugbare voorsprong te komen met 3x Thing in the Ice (bijna flipped) on board,
en genoeg kaarten op hand. Tim weigert echter te verliezen. Ik denk dat deze game al beslist is, maar een kleine 20 minuten later vecht Tim nog steeds door!
Echter uiteindelijk, uiteindelijk nadat de Thing in the Ices al 3x geflipt zijn (??) moet Tim dan toch echt zich gewonnen geven.

Als Tim begint met 3 plains en 0 kaarten die hij kan casten lijkt Konstantinos de finale niet te kunnen ontgaan. Echter met een klein beetje hulp van de
top van zijn deck begint Tim zich wederom terug te vechten in de match. Er volgt werkelijk een epische strijd, waarbij Tim ergens gaandeweg op 1 leven
komt, mede door een Rise from the Tides voor 10 gecast door Konstantinos. Maar het is uiteindelijk toch Tim die er met de winst vandoor gaat! Wat een
match was dit zeg! Wow!

Tim wint 2-1 van Konstantinos

Afbeelding
Tim overwint Konstantinos in een gruwelijk slopende match!

De andere halve finale is een herhaling van de finale van Gameday Oath of the Gatewatch tussen Janna Goldstein en Corné Dubelaar.
Dit mag een ware grudge-match genoemd worden. Janna begint de match met te zeggen "ik ben de laatste keer niet vergeten...."
Nadat de eerste twee games gesplit worden, lijkt Corné in de derde game aan het langste eind te trekken. Hij heeft een zeer goede hand met oa. een Collected Company.
Echter als hij compleet whifft met zijn Collected Company lijkt de partij plots in het voordeel van Janna te geraken. Corné weet zich zorgvuldig in de match te houden, maar
mede omdat een cruciaal 6de landje voor zijn Sylvan Advocate uitblijft kan hij het tij niet definitief keren. Als Janna dan ook nog met een Avacyn komt binnenvliegen en met
een Tragic Arrogance overige blokkers weet weg te halen is de partij beslist!

Janna wint 2-1 van Corné!

Afbeelding
Grudge match!!!

DE FINALE

Als ik aan Janna vraag of dat dit voor hen de droomfinale is, om als goede vrienden tegen elkaar in de finale te mogen spelen, haalt Janna enigszins haar schouders op.
Hoewel ik niet verder vraag, maak ik hier volkomen terecht of onterecht uit op dat Janna liever een makkelijkere tegenstander had gezien in de finale. Of is het misschien dat Janna
alleen van Tim heeft verloren in de Swiss? Tim daarentegen ziet de match met vertrouwen tegemoet, maar vreest ook wel weer een beetje dat het misschien wéér niet lukt om Gameday
te winnen, nadat hij al een paar keer strandde in de kwartfinales.

Game 1

Tim blijft op 2 mana steken, maar desondanks kan hij middels een geflipte Duskwatch Recruiter (die 1 mana korting geeft op creatures casten) Janna enigszins tegenhouden met 2-mana
Spell Quellers. Maar als hij dan nog steeds zijn derde landje niet pakt moet hij toch de witte vlag hijsen. Janna staat 1-0 voor.

Game 2

Tim weet Janna in het begin flink onder druk te zetten. Janna cast een Tragic Arrogance om het legertje van Tim uit te dunnen. Dat lukt, maar Tim lijkt weinig aangedaan, want hij cast vervolgens
een Collected Company. Echter net als bij Corné tegen Janna, whifft hij. Een slaak van ontzetting galmt door café Twee Klaveren. Tim ziet zijn zekere winst in deze game langzaam door zijn vingers
glippen. Als Janna dan nog eens een Tragic Arrogance weet te casten lijkt Tim net te kort te komen, maar Janna heeft een beetje een clunky hand en Tim weet nét op tijd te winnen voordat Janna
haar grote kaarten kan deployen! 1-1


Afbeelding
Tim to say goodbye!!

Game 3

In game 3 gaat Tim voortvarend van start. Janna daarentegen kan haar 5de mana niet vinden, die cruciaal blijkt voor het casten van oa. Reality Smashers. In het Engels zeggen ze dan zoiets als
the writing is on the wall. Tim wint game 3 en daarmee de felbegeerde Liliana playmat en zijn eerste Gamedaytitel! Gefeliciteerd Tim!!

Helaas is dit waarschijnlijk (voorlopig?) Janna's laatste Gameday in Amsterdam. Zij verhuist binnenkort naar Engeland. Helaas, helaas dat betekent dat we dus afscheid
moeten nemen van de beste vrouwelijke magiccer in Amsterdam. Veel succes in Engeland! Blijf je wel magiccen? ;)

Met het afscheid van Janna komt ook een einde aan de talloze geruchten rondom Janna en Tim. Tim die vooralsnog in Nederland blijft wonen geeft de voorkeur aan zijn Magiccarrière en zal daarom
niet meeverhuizen naar Engeland. Nee, grapje. :) Ik heb ooit abusievelijk gedacht dat ze huisgenoten waren (zo spicy is dat toch niet? :D), maar Tim en Janna zijn gewoon goede vrienden. ;) Tim
zijn roem is hem trouwens al voorbij gestreefd aangezien hij nu al in verband wordt gebracht met vele anderen. :D


Afbeelding
Tim: "Je bent pas een vent als je Bant bent!" Ps. deze foto is weirder dan je denkt!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AFSCHEID

Behalve dat we dus binnenkort afscheid nemen van Janna, neem ook ik afscheid van de FNM, als organisator dan. Na bijna precies drie jaar stop ik dus met het organiseren van de FNM en de
Gamedays. Ik ga zeker niet stoppen met Magic, en wie weet organiseer ik in de toekomst ook wel weer eens een toernooi (het bloed kruipt waar het niet gaan kan), maar voorlopig even niet
(alhoewel, ik heb al weer een plannetje*). Ik kijk er bijzonder naar uit om op vrijdag eventjes geen verplichtingen te hebben. Mogen magiccen is soms echt anders dan moeten magiccen. ;)
Kortom ik blijf zeker komen, al zal het zeker niet meer per se elke week zijn. Ook in deze verslagen en andere dingen zoals het plannen van de toernooien en het reclame maken
gaat meer tijd zitten dan je denkt. :)

Ik wil iedereen die trouw naar de FNM is gekomen hartelijk bedanken voor jullie aanwezigheid de afgelopen drie jaar, en natuurlijk ook Jan Jaap met wie ik samen de FNM heb
opgezet, alsmede de Gamekeeper en Café Twee Klaveren die de FNM mede mogelijk hebben gemaakt. Ik hoop dat de FNM nog vele jaren een succes zal blijven!

Met vriendelijke groet,

Arjan

Ps. *Dat plannetje behelst een soort bijzonder afscheidstoernooitje met de voornaamste kopstukken uit de FNM en Gamedays van de afgelopen 3 jaar en iets met mijn cube. :)

Leon
Apprentice
Berichten: 23
Lid geworden op: 16-03-2016 17:58

Bericht door Leon » 28-08-2016 13:20

Goed verslag van een hartstikke leuke dag :wink:

Wat betreft David Hasselhoff heb ik nog twee dingen te zeggen:
1) Knight Rider
2) Dit: https://www.youtube.com/watch?v=ZTidn2dBYbY

Omdat Arjan zelf zelden voorkomt in deze verslagen, hierbij een saillant detail: Arjan z'n liefde voor Magic is zo groot dat hij door bleef spelen tegen Joost ondanks dat hij sjans had. :lol:

Dr. J
Sorcerer
Berichten: 73
Lid geworden op: 19-04-2015 10:15

Bericht door Dr. J » 30-08-2016 16:17

Yep, leuk verslag! En natuurlijk bedankt voor al het georganiseer! :)

Plaats reactie