Zebra's podcast: Kaladesh

Check hier voor nieuws over Magic, toernooiverslagen en andere onderwerpen die niet onder andere kopjes vallen.
Plaats reactie
Hardtrack
Official Judge
Berichten: 254
Lid geworden op: 01-10-2013 21:22

Zebra's podcast: Kaladesh

Bericht door Hardtrack » 22-09-2016 07:35

De Zebra's (Teun en ik) zijn er al weer voor de achtste keer bij elkaar gekomen om zomaar wat te praten over Magic. Met deze keer: Kaladesh [45 minuten]
Jan Jaap Vermeire
Level 2 judge
DCI 2072829033

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 22-09-2016 21:26

Jullie worden er in ieder geval steeds beter in het kort te houden!
Korter dan dit hoeft het niet hoor! ;)

Overigens dat er maar 3 mechanics in de set zitten is niet alleen een bewuste keuze geweest, maar waarschijnlijk ook eentje die we in de volgende sets terug gaan zien.

Volgens Maro werden sets onnodig ingewikkeld door het blijven toevoegen van mechanics, terwijl je met minder mechanics nog steeds een set kan maken die uitdagend is voor spelers die daar van houden.

Zelf vond ik al langer dat ik niet zo goed begreep waarom een tweede set in een block ook weer meteen allerlei nieuwe mechanics moest hebben. Ik zou het bij wijze van prima vinden als er in Aether Revolt weer nieuwe kaarten met dezelfde mechanics zouden zitten. Hooguit één nieuwe erbij, maar ik denk dat er genoeg creativiteit gestopt kan worden in de huidige mechanics.

Een ander voordeel hiervan is dat draftsets beter op elkaar aansluiten. Met name in BFZ en Oath voelde sommige mechanics totaal disconnected waardoor best wel veel kaarten uit BFZ onspeelbaar werden. Lijkt me niet ideaal.

Plaats reactie