Format: Legacy

Hier kan je over formats praten zoals Standard en Modern, en daarnaast je deck bespreken en/of individuele kaarten.
Cybey
Apprentice
Berichten: 8
Lid geworden op: 15-07-2014 14:53

Bericht door Cybey » 21-07-2014 09:00

Wat je ook kan doen is een aantal staples hebben in verschillende prijsklassen. Afhankelijk van het aantal deelnemers stel je vast wat de nummer 1, 2 en 3 krijgen bijvoorbeeld.

Denk aan staples als: #1 dualland, #2 fetchland, #3 FoW. Dit voorbeeld gaat alleen op bij een flinke opkomst natuurlijk. Er moet even gekeken worden wat haalbaar is. Op deze manier is het voor Modern spelers die mee doen ook mogelijk om Legacy staples te winnen.

Yivry zijn voorstel is natuurlijk ook goed mogelijk, maar ik geloof niet dat de Gamekeeper ruim voorzien is in Legacy staples.

Ikbob
Sorcerer
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-03-2014 13:02

Bericht door Ikbob » 21-07-2014 15:47

Ik waardeer het initiatief dat er voor ieder wat wils is. In m'n eigen situatie zal ik me misschien niet zo snel in Legacy verdiepen. Standard/Modern + Draft/Sealed vind ik allen leuke formaten en is al een forse tijdsinvestering. De weekenddagen dat je naar een toernooi kan zijn schaars, dus zijn dan meestal gereserveerd voor PTQ's, Gamedays, Prerelease etc.

Qua tijdsbesteding is er "only so much you can do" maar snap ook dat juist in die doelgroep mensen Legacy leuk vinden omdat je het sporadisch weer is op kunt pakken en het formaat dan nauwelijks veranderd is.

Misschien kom ik wel is buurten als er een toernooi is, om te kijken hoe het formaat er uit ziet ;)

Qua prijzen (dan moet ik me indenken wat ik leuk zou vinden als ik zelf de doelgroep ben) zou ik ook neigen naar losse kaarten, OF, maar dat is slechts iets wat ik zelf dan weer heel tof vind (en misschien past in het Legacy thema): oudere boosters.
Ik ben zelf heel erg fan van Chaos draft, en bewaar ook steeds oude boosters als ik ze ergens win. Ik vind draften met een Ice Age boosters tof, if you can catch my drift =) Maar je zou ook iets duurdere boosters voor de winnaars doen (The Dark, Legends, afhankelijk van opkomst?)

bennotsi
Apprentice
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-07-2014 13:19

Bericht door bennotsi » 23-07-2014 22:55

Wat prijzen betreft heeft store credit ook mijn voorkeur. Ik weet inderdaad niet of de Gamekeeper voldoende Legacy relevante kaarten in stock heeft. Als je uiteindelijk genoodzaakt bent om van je store credit boosters te kopen kun je net zo goed meteen boosters als prijzen geven.

Ik weet niet in hoeverre je gebonden bent aan de Gamekeeper, maar het lijkt mij dat bijna iedere magic webwinkel graag zou willen meewerken aan een toernooi. Het is ten slotte extra omzet voor bijzonder weinig werk. Ondanks dat het gebruikelijk is, is het volgens mij niet noodzakelijk dat er mensen van de winkel aanwezig te zijn bij het toernooi. Je kunt je gewonnen tegoed ook gewoon gebruiken voor online bestellingen. Ik vind het overigens heel begrijpelijk dat niet 100% van de inschrijving in de prijzenpot gaat.

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 31-07-2014 14:36

Ik ben nog even aan het overleggen met de Gamekeeper of er genoeg voorraad is om Store credit interessant te maken. Verder heb ik met mijn mede-organisator Jan Jaap overlegd en de intentie om af en toe Legacy te organiseren op de vrijdagavond (naast het tweemaandelijkse Legacy op zaterdagtoernooi) ligt er.

Ikbob
Sorcerer
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-03-2014 13:02

Bericht door Ikbob » 11-08-2014 15:05

Ik dacht ik ga is kijken bij decklists. Death & Taxes leek leuk aangezien ik Hatebears speel in Modern. Bijna de hele decklijst heb ik, afgezien van Stoneforge Mystic, maar die zijn een "schappelijke" 15 euro per stuk.

Totdat je bij de landjes aankomt:

4 Karakas
4 Wasteland
4 Rishadan Port

Dan ben je voor 12 landjes tussen de 700 en 1000 euro verder. My God. :roll: (en 8 zijn UNCOMMON :shock: )

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 11-08-2014 15:54

Ikbob schreef:Ik dacht ik ga is kijken bij decklists. Death & Taxes leek leuk aangezien ik Hatebears speel in Modern. Bijna de hele decklijst heb ik, afgezien van Stoneforge Mystic, maar die zijn een "schappelijke" 15 euro per stuk.

Totdat je bij de landjes aankomt:

4 Karakas
4 Wasteland
4 Rishadan Port

Dan ben je voor 12 landjes tussen de 700 en 1000 euro verder. My God. :roll: (en 8 zijn UNCOMMON :shock: )
Ja, dat is ook een beetje mijn probleem met Legacy. Ik heb bv. UWr Miracles wel bijna compleet, maar dan plots zie je Moat overal opduiken in sideboards. Mag je toch ook weer even minimaal 100 euro aftikken voor een compleet afgeragde Italiaanse Fossato met handtekening met pen van de lokale visboer. :)

Cybey
Apprentice
Berichten: 8
Lid geworden op: 15-07-2014 14:53

Bericht door Cybey » 13-08-2014 13:12

Arjan schreef: Ja, dat is ook een beetje mijn probleem met Legacy. Ik heb bv. UWr Miracles wel bijna compleet, maar dan plots zie je Moat overal opduiken in sideboards. Mag je toch ook weer even minimaal 100 euro aftikken voor een compleet afgeragde Italiaanse Fossato met handtekening met pen van de lokale visboer. :)
Ik zie eigenlijk bijna nergens Moat in het sideboard voor Miracles. Daar komt bij dat je denk ik ook makkelijk Humility kan gebruiken daarvoor in de plaats.

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 13-08-2014 13:39

Cybey schreef:
Arjan schreef: Ja, dat is ook een beetje mijn probleem met Legacy. Ik heb bv. UWr Miracles wel bijna compleet, maar dan plots zie je Moat overal opduiken in sideboards. Mag je toch ook weer even minimaal 100 euro aftikken voor een compleet afgeragde Italiaanse Fossato met handtekening met pen van de lokale visboer. :)
Ik zie eigenlijk bijna nergens Moat in het sideboard voor Miracles. Daar komt bij dat je denk ik ook makkelijk Humility kan gebruiken daarvoor in de plaats.
Ja, dat is nog het ergste! Moat wordt inmiddels weer veel minder gespeeld! ;) (je zal hem maar net gekocht hebben! :shock:)

Anyway, ik begrijp je punt en wellicht dat veel Legacy-spelers het niet zo erg vinden om niet per se het 'optimale' deck te spelen. Ik had zelf UW Miracles compleet, en dan zie ik nu wel heel regelmatig een kleine rode splash. Dat vergt dan wel weer 2 Volcanic Islands. Als je die niet hebt is dat wel een pittige uitgave. Zeker omdat ik zelden Legacy speel. Natuurlijk kun je ook shocks spelen. Liever niet, maar het kan.

Als je alleen Legacy speelt is het waarschijnlijk ook allemaal nog wel te doen. Veel Legacy-spelers zullen wellicht slechts 2-3 decks hebben die ze dan eens in de zoveel tijd updaten. Als je echter naast Legacy ook nog veel andere formaten speelt loopt het wel flink op.

Kortom, niks mis met Legacy, maar zoals Bob zegt is het wel behoorlijk prijzig om het er nog 'ff' naast te doen, als je al standard, modern en draft speelt.

Leuke bijkomstigheid van dit onderwerp is, is dat ik een mooie datum heb gevonden waarop we ons eerste Legacy-event kunnen houden! Als het een succes wordt, gaan we dat vaker inplannen! :)

bennotsi
Apprentice
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-07-2014 13:19

Bericht door bennotsi » 19-08-2014 17:17

Arjan schreef: Ja, dat is nog het ergste! Moat wordt inmiddels weer veel minder gespeeld! ;) (je zal hem maar net gekocht hebben! :shock:)

Anyway, ik begrijp je punt en wellicht dat veel Legacy-spelers het niet zo erg vinden om niet per se het 'optimale' deck te spelen. Ik had zelf UW Miracles compleet, en dan zie ik nu wel heel regelmatig een kleine rode splash. Dat vergt dan wel weer 2 Volcanic Islands. Als je die niet hebt is dat wel een pittige uitgave. Zeker omdat ik zelden Legacy speel. Natuurlijk kun je ook shocks spelen. Liever niet, maar het kan.
Ik heb echt nog nooit een Moat in Miracles sideboard gezien, klinkt ook echt behoorlijk overbodig naast 4 Terminus en 4 Swords to Plowshares en 1 a 2 Supreme Verdict in het sideboard. Ga er maar vanuit dat degene die Moat speelde er gewoon 1-tje had liggen en zin had om die uit te proberen.

Wat betreft de Volcanic Islands, die zitten er alleen maar in om 2 a 3 Pyroblast/Red Elemental Blast uit het sideboard (enkele keer 2 mainboard en 2 sideboard) te kunnen spelen. Het lijkt mij echt geen wereldramp als je in plaats daarvan een andere counterspell zoals Spell Pierce, Spell Snare, of Flusterstorm speelt. En als je liever Pyroblast/Red Elemental Blast dan is een shock dual ook geen gigantisch probleem hoor. Het is echt een kleine splash.
Arjan schreef: Leuke bijkomstigheid van dit onderwerp is, is dat ik een mooie datum heb gevonden waarop we ons eerste Legacy-event kunnen houden! Als het een succes wordt, gaan we dat vaker inplannen! :)
Leuk om te horen! Ik ga proberen erbij te zijn! Kan nu niets beloven omdat ik op het punt sta om vader te worden :-)

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 21-08-2014 01:54

bennotsi schreef:Leuk om te horen! Ik ga proberen erbij te zijn! Kan nu niets beloven omdat ik
op het punt sta om vader te worden :-)
Alvast gefeliciteerd! ;)

Plaats reactie