Waar ben jij het meest enthousiast over in BFZ?

Hier kan je over formats praten zoals Standard en Modern, en daarnaast je deck bespreken en/of individuele kaarten.
Plaats reactie
Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Waar ben jij het meest enthousiast over in BFZ?

Bericht door Arjan » 03-09-2015 16:27

Eind september komt Battle for Zendikar uit en de spoilers zijn inmiddels druk onderweg. Wat vinden jullie vooralsnog het leukst uit de nieuwe set?

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 03-09-2015 16:58

Ik ben zelf veruit het meest enthousiast over de nieuwe duals. (Hoe die gaan heten is nog twijfelachtig. Ze worden vooralsnog afwisselend slowlands, latelands of tangolands genoemd) Landjes zijn sowieso mijn favoriete kaarttype, maar wat deze landjes zo aantrekkelijk maakt is natuurlijk dat ze fetchbaar zijn. Ik zal ze dan ook graag aan mijn cube toevoegen.

Natuurlijk zijn de Zendikar Expeditions cool, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik al heel blij mag zijn als ik er ooit ééntje mag openen. Dus tja, ik weet niet of het heel veel zin heeft om daar nu heel enthousiast over te worden. Veruit de meeste mensen zullen teleurgesteld zijn dat ze er nooit eentje zullen hebben geopend. Dat zeggende vind ik het prima dat ze er zijn, maar ik wil er niet te veel waarde aan hechten.

De Eldrazi? Niet echt mijn ding. Ik heb het niet zo op deze Alien-achtige entiteiten vanuit een flavourperspectief dan. Qua limited zou het best eens wat moois op kunnen leveren. Rise of the Eldrazi was niet voor niks één van de meest geliefde limited formaten ooit.

Landfall vond ik als mechanic geweldig. Je moet je voorstellen dat je dus regelmatig actief hoopt dat je een landje pakt! Minder dode draws gaande het spel zijn super. Erg blij dus met de terugkeer van Landfall.

Gideon lijkt me een prima planeswalker. De art vind ik niet echt geweldig.
De MTG Origins-walkers hadden mijns inziens ook veel meer een wow-factor.

Jeroenjv
Dragonmaster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2013 20:02

Bericht door Jeroenjv » 04-09-2015 01:21

Ik ben momenteel vooral enthousiast over de kaart Hedron archive. De art en flavortext zijn dik in orde en voor een uncommon heeft de kaart een mooie connectie met het verhaal maar verreweg het belangrijkste: het zijn twee mindstones. Dreamstone Hedron was natuurlijk leuk in het originele zendikar block maar 6 mana is soms wat veel. 4 mana is gewoon een stuk makkelijker te betalen en als je de ramp nou niet meer nodig hebt: dan pak je gewoon 2 kaarten voor 2 mana!
Om een lang verhaal kort te maken: 2 mindstones!
De set kan voor mij nu al niet meer stuk.

Jeroenjv
Dragonmaster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2013 20:02

Bericht door Jeroenjv » 08-09-2015 00:49

Zei ik nou twee mindstones? Ik bedoelde natuurlijk enemy colored manlands. MANLAAANDS!
Verder mag die nieuwe Kiora er ook wel wezen. En haar abilities zijn ook niet slecht. :P

Hardtrack
Official Judge
Berichten: 254
Lid geworden op: 01-10-2013 21:22

Bericht door Hardtrack » 08-09-2015 22:52

Ik heb gewoon zin in weer wat nieuws te draften! Welke kaarten goed zijn en duur worden e.d. zie ik allemaal later wel.
Jan Jaap Vermeire
Level 2 judge
DCI 2072829033

Plaats reactie