Arjan's Cube: What's the Pick?

Hier kan je over formats praten zoals Standard en Modern, en daarnaast je deck bespreken en/of individuele kaarten.
Plaats reactie
Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Arjan's Cube: What's the Pick?

Bericht door Arjan » 08-07-2016 16:35

Omdat ik komende maandag eindelijk weer eens een cubedraft organiseer leek
het mij leuk om eens een What's the Pick met mijn cube te doen hier. Helaas
kan ik geen 15 opties opgeven, maar je kan wel "andere keuze" kiezen. Gelieve
deze pick dan even toe te lichten in de comments als je wil. ;)

Je kan hier mijn cube online draften: www.cubetutor.com/draft/50
En hier kan je kijken wat er allemaal in zit: http://www.cubetutor.com/visualspoiler/50

Wat is jouw pick en waarom? :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Terence
Sorcerer
Berichten: 99
Lid geworden op: 27-08-2014 14:25

Bericht door Terence » 08-07-2016 16:52

Birthing pod <3

JaroK.
Apprentice
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-11-2014 13:57

Bericht door JaroK. » 08-07-2016 17:00

Rabblemaster, want hij heeft me in standard tig games gewonnen op zichzelf. En ik denk dat als je hem redelijk vroeg kan droppen hij hetzelfde kan doen in cube. Plus rood aggro kan ik niet passen P
Burn is my jam, Blaze for 20 is the dream. Mono-Red Burn in Modern&Legacy. Sen Triplets&Ayli, Eternal Pilgrim in Commander.
--------------------
DCI 5213584412
Jaro Kuiken

Jeroenjv
Dragonmaster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2013 20:02

Bericht door Jeroenjv » 08-07-2016 21:55

Stoneforge mystic. Is goed in aggro en midrange. Ik ben ook wel een fan van combo maar met kiki-jiki een triple rode kaart first picken gaat wel heel ver

Hardtrack
Official Judge
Berichten: 254
Lid geworden op: 01-10-2013 21:22

Bericht door Hardtrack » 09-07-2016 13:18

Grave Titan, goede kaart en enige in volledig zwart!
Jan Jaap Vermeire
Level 2 judge
DCI 2072829033

Roelof
Sorcerer
Berichten: 41
Lid geworden op: 27-10-2014 23:50

Bericht door Roelof » 11-07-2016 11:30

Ik zou ook voor Grave Titan gaan, enorme value bom die in z'n eentje een match kan winnen. 2e keuze zou zijn Rabblemaster. Stoneforge zou ik niet first picken omdat hij alleen echt goed is als je goede equipment erbij hebt (type Sword, Jitte, Batterskull) en die zijn moeilijk aan te komen omdat ze kleurloos zijn en dus door iedereen worden gedraft.
DCI#2300038926

Leon
Apprentice
Berichten: 23
Lid geworden op: 16-03-2016 17:58

Bericht door Leon » 11-07-2016 12:17

Kiki-Jiki, omdat die kaart hilarisch is.
Ik zag Deceiver Exarch en Pestermite in je cube voor grappige combos :P

Jeroenjv
Dragonmaster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2013 20:02

Bericht door Jeroenjv » 11-07-2016 14:59

Leon schreef:Kiki-Jiki, omdat die kaart hilarisch is.
Ik zag Deceiver Exarch en Pestermite in je cube voor grappige combos :P
En vergeet niet dat restoration angel en zealous conscripts er ook mee combo'en

Arjan
FNM Organizer Emeritus
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23-09-2013 04:25

Bericht door Arjan » 11-07-2016 15:49

Ah, leuk dat er zoveel verschil van mening is. Ik heb zelf voor Monastery Mentor gekozen, omdat ik dat nu éénmaal een hele toffe kaart vind, en omdat ik denk dat je daar als first pick goed om heen kan draften. Objectief genomen vind ik het denk ik niet de beste keuze, maar ik denk dat je met deze booster niet zo snel écht een fout maakt.

Ik ga graag voor funky of combo kaarten, zeker bij een eerste pick. Ik vind Meren of Clan Nel
Toth echt een mooie kaart, maar het dwingt toch wel erg in een bepaald archetype en ik zou niet zo snel een multi-colored kaart als eerste pick kiezen. Mijn voorkeuren gaan uit naar Monastery Mentor, Kiki-Jiki, Mirror Breaker en Birthing pod.

Ik denk zelfs dat Birthing Pod objectief gezien misschien wel de beste keuze is. Ja, je moet er wel jouw deck omheen draften, maar met een eerste pick heb je daar alle gelegenheid toe, en het is eigenlijk gewoon een soort supertutor. Ik heb deze kaart aanvankelijk onderschat in cube. Mijn laatste cubedraft (Een cube van iemand anders) heb ik toevallig Kiki-Jiki als first pick genomen. De kaart is kwetsbaarder dan Birthing Pod, maar de combo's zijn idd erg nice. En afgezien van gamewinning combo's als Deceiver Exarch kan je er ook genoeg andere leuke truukjes mee uithalen. Ik vind het echt een briljante kaart, en als je deze als first pick neemt is de kans op de dodelijke combo draften natuurlijk ook altijd aanwezig.

Vroeger zou ik wellicht ook voor de Grave Titan gegaan zijn. Grave Titan biedt zoveel raw power. Echter is Grave Titan in de loop der tijd voor mij langzaam gedaald in de picking Order. Het is een zeer goede finisher voor bv. een control deck, of een goede target voor een reanimation spell. Het is niet zo zeer dat Grave Titan niet goed is, want dat is hij wel, maar hij is enigszins makkelijk te vervangen door een andere goede fatty (al is hij wel één van de beste fatties). Een kaart als Kiki-Jiki en/of Birthing Pod niet, daarom zou ik zelf niet voor de Titan gaan in dit geval.

Rabblemaster is echt een prima kaart als je voor een aggro deck wil gaan. Hij heeft ook nog als voordeel dat er verder in de booster geen aggro-kaarten zitten, waarmee je dat archetype kan cutten. Stoneforge Mystic is bij mij ook wat gedaald, omdat het mij idd al vaker dan eens is overkomen dat ik geen goede equipment erbij kon draften.

Niemand heeft Force of Will gekozen, maar ik kan dat wel begrijpen. Ondanks dat het heel powerful kan zijn, is het uiteindelijk 'slechts' een counterspell. In legacy is FoW zo sterk omdat het vaak draait om grote efficiëntie en/of tempo. Mijn cube heeft geen power-9 (althans niet de standaard set-up, slechts een enkele keer), en je hebt dus niet per se een antwoord nodig op een t1 Jace, the Mindsculptor. :) Dat zeggende is Force of Will een krachtige kaart en is de andere blauwe kaart niet zo'n hoge pick, waardoor je wellicht blauw kan cutten als je per se voor blauw wil gaan.

Plaats reactie